Föreningen

Ängssätra Bostadsrättsförening är en modern och välskött bostadsrättsförening belägen på Hovstagränd 3-13 i Stockholm. Föreningen byggdes år 2007 som en Riksbyggen förening och består av sex punkthus med totalt 86 lägenheter.
Från och med 2023 är föreningen inte medlem i Riksbyggen.

Lägenheterna i föreningen är välplanerade och erbjuder moderna bekvämligheter och hög standard. Föreningen är omgiven av grönska och natur, med närhet till fina promenad- och cykelstråk. Dessutom är Hagsätra idrottsplats belägen i närheten, vilket ger möjlighet till träning och fysisk aktivitet för alla åldrar.

Föreningen präglas av en trevlig och inkluderande atmosfär, där gemenskap och samhörighet står högt på agendan. Här finns också flera gemensamma utrymmen, såsom tvättstuga, cykelrum och förråd, vilket gör vardagen bekväm och smidig för alla boende.

Med goda kommunikationer i form av tunnelbana och buss tar man sig enkelt till centrala Stockholm på kort tid. Ängssätra Bostadsrättsförening är en idealisk plats att bo på för den som söker en modern och bekväm bostad i en naturskön och trivsam miljö.

För svar på många frågor du kanske har kan du titta under ”vanliga frågor” i menyn.